Z okazji zakończenia roku szkolnego 2019/2020 życzymy bezpiecznych i słonecznych wakacji, niezapomnianych wrażeń, uśmiechu na co dzień oraz szczęśliwego powrotu do szkoły.

bezpieczne wakacje1

Klasa IIc w ramach innowacji pedagogicznej przystąpiła do trzeciej, ostatniej części ogólnopolskiego projektu edukacyjnego pt. „Czytam z klasą – lekturki spod chmurki” wspierającego rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I – III.  Ostatnia część realizowana była zdalnie. W części trzeciej uczniowie przerabiali wiersz Juliana Tuwima „Abecadło”. W ramach zadań uczniowie zbierali informacje o autorze wiersza, wykonali plakaty na jego temat, wykonali przestrzenną pracę plastyczną wybranej litery z wiersza oraz zorganizowali pokaz mody liter alfabetu. Prowadzone zajęcia były różnorodne i ciekawe, angażowały wszystkich uczniów, dawały szansę wykazania się swoimi możliwościami i zdolnościami, pozwalały wyrażać własne emocje i uczucia, wyzwalały kreatywność i ukryte do tej pory talenty. Uczniowie wzbogacili słownictwo, rozwijali aktywność czytelniczą, wyrabiali umiejętność czytania ze zrozumieniem, integrowali się z rówieśnikami.

Dominika Grazda

Ogłaszamy wyniki szkolnego  konkursu  plastyczno - językowego dla klas I-III "My Picture Dictionary".
Wszystkim dziękujemy za przesłanie pięknych i ciekawych prac. A o to nasi zwycięzcy:
 
I miejsce - Kacper Cuber  IIb
II miejsce - Oliwia Majorowska IIIb
III miejsce -  Jagoda Wernik  IIa
 
Serdecznie gratulujemy!
Agnieszka Sitko
Jagoda_Wernik_2a
Kacper_Cuber_2b
Oliwia_Majorowska_3b
Previous Next Play Pause
1 2 3
 

1. Zabawa „Segregowanie guzików”
Do gry potrzebne są różnorodne guziki w 4 kolorach, 4 pudełka oraz kartoniki określające cechy guzików(kolory, liczba oczek, kształty).
– posegregujcie guziki według koloru do każdego pudelka. Aby nam się nie pomyliło oznaczymy każde pudełko kartonikami z kolorem( do każdego pudełka można przypiąć kartonik z kolorem np. czerwonym, niebieskim, zielonym, żółtym)
– posegregujcie guziki inaczej, teraz nie jest ważny kolor, ważna będzie liczba dziurek w guzikach(do każdego pudełka należy przypiąć kartonik z liczba dziurek, np. 2, 3, 4)
– teraz podzielcie guziki według kształtu. Najważniejszy będzie teraz kształt guzików( do każdego pudełka należy przypiąć kartonik z kształtami guzików, mogą to być koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt).

2. Zabawa „ Przeciwstawne pary”.
Kładziemy na podłodze guzik i mówimy np. okrągły. Zadaniem dziecka jest znalezienie przeciwstawnego słowa do wyrazu okrągły, czyli guzik- kwadratowy i wybranie takiego guzika ze zbioru guzików( biały- czarny, duży- mały, płaski- wypukły itd.)- układanie z guzików par przeciwstawnych.

3.Gra z kostką- zadaniem dzieci jest wylosowanie kartonika z kolorem. Następnie dziecko rzuca kostką i odszukuje guziki w kolorze wylosowanego kartonika i o takiej liczbie oczek ile oczek jest na kostce.


4. Obrazek z guzików
Dzieci na tekturowej podkładce(z bloku technicznego) rozcierają plastelinę i układają według własnego pomysłu obrazek z guzików- może to być również praca na określony temat np. wiosna, może to być praca indywidualna, w parach lub w grupach.

5. Projektowanie guzików.
Z tektury dzieci wycinają guziki (dowolny kształt guzika). Projektują guzik i ozdabiają go według własnego pomysłu. Wykorzystują plastelinę, kredki, farby, wełnę, sznurek, kolorowy papier, resztki materiałów.

6. Guzikowe dyktando
Dzieci na kartkach układają guziki pod dyktando osoby prowadzącej zabawę, np. połóż guzik w prawym górnym rogu, pośrodku kartki, w dolnym lewym rogu.

7. Guzikowe wieże- zabawa z elementem współzawodnictwa.
Dzieci układają wieże z guzików, wygrywa ta grupa, która ułoży najwyższą wieże. Następnie dzieci wspólnie liczą z ilu guzików zbudowane są wieże.

  1. Malowanie nitką.Przygotuj: papierowy talerzyk, odrobinę gęstej farby, kawałek nitki lub sznurka. Dwie kartki papieru, pędzelek, twardy płaski ciężarek np. deska kuchenna.Połóż kartkę na płaskim blacie. Nałóż kilka kleksów farby natalerzyk. Zanurz nitki w farbie. Połóż nitki na kartce w dowolny sposób, ale tak, żeby czysty koniec nitki wystawał poza krawędź papieru. Przyłóż drugą kartkę i nakryj. Teraz złap nitki i wyciągnij. Powtarzaj czynność. Wysusz swoje dzieło i podziwiaj.

  1. Malowanie pod folią. Przygotuj: twardą kartkę papieru, farby plakatowe, kawałek folii(przejrzystej). Na kartkę papieru nanieś kilka kleksów farby w różnych kolorach. Nakryj mokrą powierzchnię kawałkiem folii. Baw się: rozciągaj, pocieraj, uderzaj i obserwuj obraz pod folią. Zdejmij folię. Pozostaw do wyschnięcia. 

  1. Stemplowanie kulką papieru. Przygotuj: kartkę papieru, kawałek miękkiego papieru, farby plakatowe, wodę, talerz papierowy lub kawałek kartonu, pędzelek. Miękki papier zemnij w kulkę. Wyłóż kleksy farby na talerzyk i rozrób z odrobiną wody. Maczaj papierową kulkę w farbie i stempluj nią kartkę papieru. Pozostaw do wyschnięcia. 

Źródło: internet: kreatywnepraceplastyczne.blog.com 

                                                                                                             Julita Sokołowska,   Aleksandra Maźnio