1. Malowanie nitką.Przygotuj: papierowy talerzyk, odrobinę gęstej farby, kawałek nitki lub sznurka. Dwie kartki papieru, pędzelek, twardy płaski ciężarek np. deska kuchenna.Połóż kartkę na płaskim blacie. Nałóż kilka kleksów farby natalerzyk. Zanurz nitki w farbie. Połóż nitki na kartce w dowolny sposób, ale tak, żeby czysty koniec nitki wystawał poza krawędź papieru. Przyłóż drugą kartkę i nakryj. Teraz złap nitki i wyciągnij. Powtarzaj czynność. Wysusz swoje dzieło i podziwiaj.

  1. Malowanie pod folią. Przygotuj: twardą kartkę papieru, farby plakatowe, kawałek folii(przejrzystej). Na kartkę papieru nanieś kilka kleksów farby w różnych kolorach. Nakryj mokrą powierzchnię kawałkiem folii. Baw się: rozciągaj, pocieraj, uderzaj i obserwuj obraz pod folią. Zdejmij folię. Pozostaw do wyschnięcia. 

  1. Stemplowanie kulką papieru. Przygotuj: kartkę papieru, kawałek miękkiego papieru, farby plakatowe, wodę, talerz papierowy lub kawałek kartonu, pędzelek. Miękki papier zemnij w kulkę. Wyłóż kleksy farby na talerzyk i rozrób z odrobiną wody. Maczaj papierową kulkę w farbie i stempluj nią kartkę papieru. Pozostaw do wyschnięcia. 

Źródło: internet: kreatywnepraceplastyczne.blog.com 

                                                                                                             Julita Sokołowska,   Aleksandra Maźnio 

                                                                                                         

Wszyscy nauczyciele i pracownicy szkoły trzymają za Was kciuki!!! POWODZENIA!

 

Powodzenia

  1. Nadziewanka 

Musicie wymyślić sobie słowo i zapisać je na kartce. Z lewej strony kartki piszemy słowo pionowo od góry w dół, a z prawej od dołu do góry. Teraz musicie znaleźć wyrazy i wpisać je pomiędzy litery. Wyrazy te zaczynają się i kończą na litery wymyślonego słowa. Jeżeli któraś osoba skończyła jako pierwsza, to pozostałe muszą przerwać pisanie. Punkty dostaje się za słowa nie powtarzające się. 

  1. Na moim rysunku. 

Uczestnicy otrzymują czyste kartki i ołówek. Wyznaczona osoba rysuje obrazek tak, aby nikt nie widział, następnie opisuje go a zadaniem pozostałych uczestników jest rysować to co słyszą.Na koniec wszyscy pokazują swoje prace i porównują z pracą prowadzącego zabawę. Wygrywa ten uczestnik, którego obrazek jest jak najbardziej zbliżony do rysunku prowadzącego zabawę. 

  1. Metamorfozy. 

Każdy gracz na swojej kartce zapisuje pięcioliterowe słowo. Następnie przekazuje kartkę sąsiadowi po prawej stronie.Ten przekształca słowo tak, że nabiera ono nowego znaczenia. Można:wymienić tylko jedną literę lub zamienić litery miejscami.Następniekartka wędruje do następnego uczestnika. Gdy już nie da się zmienić sensownie słowa, gracz odpada z gry. Wygrywa ten, kto najdłużej utrzymał się w grze. 

Żródło:internetgralandia.pl   

                                                                                  Julita Sokołowska, Aleksandra Maźnio

                                                                              

1 czerwca wybraliśmy się "samolotem" w wirtualną podróż na Wyspę Marzeń. Przed podróżą każdy z nas przygotował fantazyjne nakrycie głowy. Mieliśmy też ze sobą ulubioną zabawkę, słodycze i napoje. Zanim dotarliśmy do celu, "samolot" lądował na Wyspach Bergamutach. Tam zaśpiewaliśmy piosenkę "Na Wyspach Bergamutach", której słów nauczyliśmy się wcześniej. Mogliśmy pokazać swoją ulubioną zabawkę i powiedzieć kilka słów na jej temat. Następnym przystankiem była Wyspa Nieznana. Tam zgadywaliśmy głosy zwierząt i wymyślaliśmy "dziwaczny" wygląd zwierzęcia, o którym była mowa. Zjedliśmy wspólnie słodycze i ugasiliśmy pragnienie. Z Wyspy Nieznanej w dalszą podróż wybraliśmy się "statkiem", którym płynęliśmy po wzburzonym morzu. Gdy wyjrzało słońce, ukazała się naszym oczom Wyspa Marzeń. Każdy mógł się podzielić ze wszystkimi wrażeniami na temat tej wyspy. Po powrocie z podróży wykonaliśmy prace plastyczne na temat: "Moja Wyspa Marzeń". I tak zakończyły się nasze zajęcia online na Skype.

Cecylia Krauza, Irena Rek

 

Kulinarny konkurs wyniki