Netykieta

1.Pies i kość-Szwecja.Dzieci siadają na podłodze, tworząc krąg i zakrywają oczy. Jeden uczestnik udaje psa i cichutko zostawia kość za plecami kolegi. Ten, kto odgadnie,że kość jest za nim, bierze ją i biegnie dookoła kręgu, wracając na swoje miejsce. Pies biegnie w drugą stronę.Ten, który zostanie bez miejsca, przegrywa i gra rozpoczyna się od nowa. Jako kość służyć może patyk. 

2. TrigonWłochy. Dzieci rysują na ziemi trójkąt o długości 4 kroków, następnie ustawiają się w każdym z rogów i rzucają do siebie jedną, dwie, lub trzy piłki. Zabawa polega na tym, aby piłka jak najdłużej nie dotknęła ziemi. 

3. Kulki- Francja. Do gry potrzebne są kulki. Każdy z graczy ma przygotowanych kilka z nich. Zawodnik rzuca kulką, natomiast jego przeciwnik próbuje w nią trafić. Ten, kto ma celne oko i trafi w kulkę zabiera ją. Wygrywa ta osoba, która nazbiera najwięcej kulek. 

4. Rangoli- Pakistan. Zabawa polega na narysowaniu na ziemi dużego kształtu: domu, kwiatu, zwierzęcia, a potem wypełnianiu go kolorami. Zamiast kredek używa się materiału, który można znaleźć w najbliższej okolicy.  

5. Król kwadratów- Australia. Do gry potrzebnych jest czterech zawodników oraz pomoc dorosłej osoby. Opiekun rysuje na płaskiej powierzchni 4 kwadraty o wielkości co najmniej 2x2 metry. Dzieci zajmują po jednym z nich - jest to ich królestwo, którego muszą bronić. Gra polega na podawaniu sobie piłki: można ją odbijać ręką lub nogą, ale nie można łapać. Piłka maksymalnie raz na turę może dotknąć ziemi na terenie danego królestwa. Jeśli zawodnik nie zdoła po takim trafieniu w jego pole wybić piłki, odpada. 

6. Z tarczy na tarczę- Norwegia. Dzieci wikingów używały do tej zabawy tarcz ojców, wojowników. Wam muszą wystarczyć raczej pokrywki garnków. Do tego nieduża piłeczka. Należy odbijać piłkę z tarczy do tarczy w parach. Wygrywa ta para, której uda się najdłużej odbijać piłeczkę. 

Źródło internetmamotoja.pleskk.pl         

                                                                                                           Julita Sokołowska, Aleksandra Maźnio 

kartka

Z Okazji obchodów Dnia Ziemi uczniowie klasy 2b wykonali pracę przestrzenne z odpadów typu: rolki po papierze, nakrętki, niepotrzebne ubrania itp.

Ewa Zawartowicz

IMG-20200415-WA0041
IMG-20200416-WA0002
IMG-20200417-WA0001
IMG-20200418-WA0016
IMG-20200420-WA0023
IMG-20200420-WA0033
photo0001
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7

1. Waletka. Zabawa polega na stukaniu się ugotowanymi jajkami. Wygrywa ta osobaktórej jajko  się nie rozbije lub ucierpi najmniej, podczas potyczki. 

2. Toczenie jajek. Zabawa polega na toczeniu jajek po podłodze. Wygrywa ta osoba, której jajko potoczyło się najdalej  od wyznaczonego pola startu. 

3. Rzut jajkiem do celu. Rzucamy jajkami ze styropianu lub czekoladowymi do wyznaczonego celu. Może to być koszyk. 

4. Rzucanie pisanek. Zabawa polega na rzucaniu do siebie pisanek. Po każdym rzucie, w którym uda się złapać jajko, para oddala się od siebie. Zabawa kończy się, kiedy pisanka wyląduje na ziemi. 

5. Szukanie jajek. Ukryj w domu kilka czekoladowych jajek. Uczestnicy zabawy poszukują jajka. Wykorzystujemy do tego celu polecenie: ciepło-zimno. 

6. Przenoszenie jajek. Przygotuj plastikowe łyżki i ugotowane jajka. Zabawa polega na przenoszeniu jajek z jednego miejsca(start) do wyznaczonej mety. Urozmaiceniem zabawy może być slalom między przeszkodami lub przenoszenie jajek z zamkniętymi oczami. 

7. Podaj jajo. Stoimy w kole lub wężyku. Włączamy ulubioną muzykę.W pewnym momencie osoba prowadząca zabawę wyłącza muzykę.Osoba, która trzyma jajko odpada lub wykonuje jakieś zadanie. 

8. Doczep ogonek zajączkowi. Na arkuszu brystolu rysujemy sylwetkę zająca.Miejsce na ogonek wyklejamy taśmą dwustronną. Zawiązujemy uczestnikom oczy i rozdajemy kawałki waty. Na raz, dwa, trzy przyklejamy ogonek. Wygrywa ta osoba, która przykleiła watę najbliżej miejsca na ogonek. 

9. Wielkanocny łańcuch wyrazów. Uczestnicy siedzą w kole i podają sobie nawzajem pisankę. Pierwsza osoba zaczyna od słowa “jajko”. Kolejny uczestnik mówi słowo na ostatnią literę. Utrudnieniem tej zabawy może być konieczność wypowiadania wyrazów kojarzących się z Wielkanocą lub wiosną. 

10. Przygotowujemy karteczki z wyrazami związanymi z Wielkanocą. Wrzucamy je do koszyka lub pudełka.  Każdy uczestnik zabawy losuje karteczkę. Zabawa polega na znalezieniu rymu do wyrazu.   

Źródło: www. dzieckiembadz.pl., www. tylkodlamam.pl

                                                                                                                                    Julita Sokołowska  

                                                                                                                                    Aleksandra Maźnio