Drodzy uczniowie! Przedstawiamy wyniki konkursu fotograficznego: "Ja i moja książka/biblioteka", który miał miejsce podczas Tygodnia Bibliotek. Ponieważ wszystkie wybrane  zdjęcia są pomysłowe  i bardzo nam się podobają jury postanowiło nie przyznawać miejsc

Nagrodzeni zostają: 
Oliwka Majorowska klasa 3b
Kacper Grygier klasa 7a
Klaudia Kordyś klasa 7a
Julia Leśny klasa 5d
Martyna Leśny klasa 2c
Wioletta Ruszaj klasa 3a
Paweł Polak klasa 6d
Kamila Koleczko klasa 3a
Wszystkim uczestnikom konkursów serdecznie dziękujemy a nagrodzonym uczniom gratulujemy!
Wasze bibliotekarki: pani Mira i pani Agnieszka
20200517_141059
20200517_195851
ach_ten_Harry
IMG-20200511-WA0000
IMG_0322
IMG_20200512_180350
Konkurs_Kacper_Gr
P00516-170437
zaczytana
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9
 

W wyjątkowych okolicznościach, trochę później, niż było to zaplanowane, bez obiecanej wystawy w holu zamkniętej obecnie szkoły, rozstrzygnięty został konkurs plastyczny dla uczniów klas integracyjnych naszej szkoły MARZANNA.

Drodzy uczniowie! Wykonaliście wspaniałe prace, które wymagały od Was wiele wyobraźni, cierpliwości, czasu i wyszukanych materiałów. Pamiętaliście, że Marzanna to słomiana kukła, ale wykorzystaliście też dużo innych pomysłów i technik. Za wszystkie te prace bardzo dziękujemy zarówno Wam, jak i Waszym nauczycielom.  A oto wyniki konkursu:

W kategorii klas I – IV

I miejsce: Oliwier Borek kl. IVa

II miejsce: Kinga Siwek kl.Ia

III miejsce: Konrad Nowak kl.IVa

Wyróżnienie: Anna Eliasz kl.IIa

                      Oliwia Majorowska IIIb

W kategorii klas V – VIII

I miejsce: Kinga Czajka kl.Vb

II miejsce: Jan Gogółka kl.VIIIc

III miejsce ex aequo: Mateusz Szkatuła kl.VIa

                                   Jakub Weiner kl.VIIIa

Wyróżnienie: Igor Musiolik kl.Vb

                       Natalia Macharzyńska kl.VIIIa

                       Krystian Wójcik kl.VIIIa

 

Gratulujemy i zapraszamy do udziału w kolejnych konkursach!

IMG_20200525_124511
IMG_20200525_125608
Previous Next Play Pause
1 2
IMG-20200523-WA0009
IMG-20200523-WA0016
IMG-20200524-WA0001
IMG-20200524-WA0002
IMG-20200524-WA0003
IMG-20200525-WA0038
IMG-20200525-WA0041
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7
20200525_163115
IMG-20200523-WA0012
IMG-20200523-WA0014
IMG-20200523-WA0017
IMG-20200524-WA0007
IMG-20200525-WA0008
IMG-20200525-WA0009
IMG-20200525-WA0024
IMG-20200525-WA0025
IMG-20200525-WA0026
IMG-20200525-WA0031
IMG-20200525-WA0032
IMG-20200525-WA0042
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

1. WĄŻ WYRAZOWY Pierwszy z graczy zapisuje na kartce dowolne słowo (może być to imię jednego z graczy). Kolejny dopisuje drugie słowo, które musi zaczynać się na ostatnią literę słowa pierwszego. Następny gracz (lub znowu pierwszy) dopisuje następne słowo, rozpoczynające się na ostatnią literę słowa poprzedniego.  I tak na przemian - tworzymy w ten sposób na kartce węża ze słów. Słowa nie mogą się powtarzać. W zabawie chodzi o to, by stworzyć z wyrazów jak najdłuższego i najbardziej pokręconego węża.   Przykład: nożyczki - igła - ananas - ser - róża itd.

2. PORTRET Na samej górze kartki narysujcie głowę jakiegoś zwierzątka. Następnie, zegnijcie ją w taki sposób, aby nie widać było całej głowy, a jedynie jej zakończenie i poproście dziecko, by dorysowało resztę ciała. Tak poprowadzona zabawa z pewnością wywoła ogromne salwy śmiechu. A jeśli dzieci będzie dwoje - niech jedno narysuje tylko tyłów, a drugie doda nogi.

3. KROPKI  Gra polega na stawianiu kropek na złączeniach linii na kartce, tak aby otoczyć kropki drugiego gracza wroga. Kropki można łączyć linią (po linii prostej i na skos) tylko wtedy, gdy po połączeniu kropka lub kropki przeciwnika będą w środku. Odległość kropek, które chcemy połączyć, nie może przekraczać jednej kratki. >> Gracz, który stracił ciągłość kropek, musi odpuścić i próbować w innej części kartki. >> Wygrywa ten, kto otoczy zwycięską pętlą więcej kropek. Jeśli mamy w rodzinie amatorów kropek możemy wziąć dużą kartkę, kilka kolorów długopisów i grać nawet we 3 lub 4 osoby. To jednak bardzo skomplikowane.

4. WSPÓLNE RYSOWANIE To zabawa polegająca na tworzeniu z rodzicem wspólnego dzieła. Powiedzmy, że ty zaczynasz od narysowania drzewa. Następnie długopis przechwytuje malec i rysuje krasnoludka pod drzewem. Potem znowu ty dodajesz jakąś postać. Rysując, twórzcie też historię o tym, co dzieje się na obrazku. Zobaczysz ile będzie śmiechu i radości.

5. KÓŁKO I KRZYŻYK Wersja trudniejsza: Gra dla dwóch osób. Toczy się na planszy wielkości 20 × 20 kratek. Każdy zawodnik stawia w  którejkolwiek kratce swój znak – kółko lub krzyżyk. Ten, kto pozostawi pięć swoich znaków w linii poziomej, pionowej lub ukośnej – wygrywa. Każdy stara się więc utrudnić przeciwnikowi postawienie znaku.  Uproszczona wersja: Dzielimy kwadrat na 9 pól (3 × 3 kratki) i każdy stara się postawić trzy swoje znaczki w jednej linii, a drugi stara się mu to uniemożliwić.

6. PLASTER MIODU Do gry potrzebne są kartka papieru i dwie kredki lub długopisy różnego koloru. Na kartce należy zaznaczyć sześć punktów, które będą oznaczały wierzchołki sześciokąta. Zawodnicy kolejno łączą poszczególne punkty. Każde dwa punkty można połączyć tylko raz, nie można łączyć wierzchołków w ten sposób, by powstał trójkąt o bokach tego samego koloru. Przegrywa ten, kto nie może już narysować kolejnego odcinka.

Źródło: splidzbark.cba.pl

                                                                                                             Aleksandra Maźnio, Julita Sokołowska