1. WĄŻ WYRAZOWY Pierwszy z graczy zapisuje na kartce dowolne słowo (może być to imię jednego z graczy). Kolejny dopisuje drugie słowo, które musi zaczynać się na ostatnią literę słowa pierwszego. Następny gracz (lub znowu pierwszy) dopisuje następne słowo, rozpoczynające się na ostatnią literę słowa poprzedniego.  I tak na przemian - tworzymy w ten sposób na kartce węża ze słów. Słowa nie mogą się powtarzać. W zabawie chodzi o to, by stworzyć z wyrazów jak najdłuższego i najbardziej pokręconego węża.   Przykład: nożyczki - igła - ananas - ser - róża itd.

2. PORTRET Na samej górze kartki narysujcie głowę jakiegoś zwierzątka. Następnie, zegnijcie ją w taki sposób, aby nie widać było całej głowy, a jedynie jej zakończenie i poproście dziecko, by dorysowało resztę ciała. Tak poprowadzona zabawa z pewnością wywoła ogromne salwy śmiechu. A jeśli dzieci będzie dwoje - niech jedno narysuje tylko tyłów, a drugie doda nogi.

3. KROPKI  Gra polega na stawianiu kropek na złączeniach linii na kartce, tak aby otoczyć kropki drugiego gracza wroga. Kropki można łączyć linią (po linii prostej i na skos) tylko wtedy, gdy po połączeniu kropka lub kropki przeciwnika będą w środku. Odległość kropek, które chcemy połączyć, nie może przekraczać jednej kratki. >> Gracz, który stracił ciągłość kropek, musi odpuścić i próbować w innej części kartki. >> Wygrywa ten, kto otoczy zwycięską pętlą więcej kropek. Jeśli mamy w rodzinie amatorów kropek możemy wziąć dużą kartkę, kilka kolorów długopisów i grać nawet we 3 lub 4 osoby. To jednak bardzo skomplikowane.

4. WSPÓLNE RYSOWANIE To zabawa polegająca na tworzeniu z rodzicem wspólnego dzieła. Powiedzmy, że ty zaczynasz od narysowania drzewa. Następnie długopis przechwytuje malec i rysuje krasnoludka pod drzewem. Potem znowu ty dodajesz jakąś postać. Rysując, twórzcie też historię o tym, co dzieje się na obrazku. Zobaczysz ile będzie śmiechu i radości.

5. KÓŁKO I KRZYŻYK Wersja trudniejsza: Gra dla dwóch osób. Toczy się na planszy wielkości 20 × 20 kratek. Każdy zawodnik stawia w  którejkolwiek kratce swój znak – kółko lub krzyżyk. Ten, kto pozostawi pięć swoich znaków w linii poziomej, pionowej lub ukośnej – wygrywa. Każdy stara się więc utrudnić przeciwnikowi postawienie znaku.  Uproszczona wersja: Dzielimy kwadrat na 9 pól (3 × 3 kratki) i każdy stara się postawić trzy swoje znaczki w jednej linii, a drugi stara się mu to uniemożliwić.

6. PLASTER MIODU Do gry potrzebne są kartka papieru i dwie kredki lub długopisy różnego koloru. Na kartce należy zaznaczyć sześć punktów, które będą oznaczały wierzchołki sześciokąta. Zawodnicy kolejno łączą poszczególne punkty. Każde dwa punkty można połączyć tylko raz, nie można łączyć wierzchołków w ten sposób, by powstał trójkąt o bokach tego samego koloru. Przegrywa ten, kto nie może już narysować kolejnego odcinka.

Źródło: splidzbark.cba.pl

                                                                                                             Aleksandra Maźnio, Julita Sokołowska

Kulinarne wyzwania 2

Rozrywki umysłowe

1.Zabawa w figurki. Uczestnicy biegają swobodnie w rytm muzyki. Prowadzący zabawę wyłącza muzykę i mówi: Figurki, figurki zmieniajcie się w....... tutaj pada nazwa przedmiotu, zwierzęcia,rośliny itp. Prowadzący zabawę liczy do trzech. Uczestnicy zastygają bez ruchu. Najładniejsza i nieruchoma figurka zostaje wybrana. Zamienia prowadzącego zabawę. 

2. Zabawa w kolorowe rytmy. Na podłodze kładziemy w jednym kolorze:chusty, koce, materiały, kolorowe kartki papieru. Uczestnicy tańczą między tymi elementami. Gdy muzyka cichnie, prowadzący zabawę prosi uczestników, aby weszli na przedmiot określonego przez niego koloru i liczy do trzech. Uczestnik, który nie zdąży w tym czasie znaleźć się nakolorze, odpada z gry. 

3.Muzyka stop. Muzyka gra, uczestnicy tańczą. Prowadzący zabawę wyłącza muzykę i mówi polecenie np. stajemy na jednej nodze, siadamy, robimy przysiad itp. Wszystko zależy od prowadzącego zabawę.  

4. Tworzymy muzykę. Wysilcie wyobraźnię. Butelka z wsypanym ryżem może być świetnym instrumentem muzycznym. 

5. Zabawa z krzesłami. Ustawiamy o jedno krzesło mniej niż uczestników zabawy. Prowadzący włącza muzykę. Uczestnicy zabawy poruszają się swobodnie dookoła krzeseł. W pewnym momencie prowadzący wyłącza muzykę. Uczestnicy muszą znaleźć miejsce na krześle. Ta osoba, która nie znalazła krzesła- odpada. Zabieramy krzesło i zabawa zaczyna się od początku. 

Źródło internet: ozabawie.plparenting.pl 

                                                                                    Julita Sokołowska, Aleksandra Maźnio 

20200516_182242
IMG-20200514-WA0008
IMG-20200514-WA0009
IMG-20200517-WA0013
IMG-20200517-WA0017
IMG-20200517-WA0018
IMG-20200517-WA0020
IMG-20200517-WA0021
IMG-20200517-WA0022
IMG-20200517-WA0023
IMG-20200517-WA0025
IMG-20200517-WA0030
IMG-20200518-WA0000
IMG_20200517_132116
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14