1. Zabawa „Segregowanie guzików”
Do gry potrzebne są różnorodne guziki w 4 kolorach, 4 pudełka oraz kartoniki określające cechy guzików(kolory, liczba oczek, kształty).
– posegregujcie guziki według koloru do każdego pudelka. Aby nam się nie pomyliło oznaczymy każde pudełko kartonikami z kolorem( do każdego pudełka można przypiąć kartonik z kolorem np. czerwonym, niebieskim, zielonym, żółtym)
– posegregujcie guziki inaczej, teraz nie jest ważny kolor, ważna będzie liczba dziurek w guzikach(do każdego pudełka należy przypiąć kartonik z liczba dziurek, np. 2, 3, 4)
– teraz podzielcie guziki według kształtu. Najważniejszy będzie teraz kształt guzików( do każdego pudełka należy przypiąć kartonik z kształtami guzików, mogą to być koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt).

2. Zabawa „ Przeciwstawne pary”.
Kładziemy na podłodze guzik i mówimy np. okrągły. Zadaniem dziecka jest znalezienie przeciwstawnego słowa do wyrazu okrągły, czyli guzik- kwadratowy i wybranie takiego guzika ze zbioru guzików( biały- czarny, duży- mały, płaski- wypukły itd.)- układanie z guzików par przeciwstawnych.

3.Gra z kostką- zadaniem dzieci jest wylosowanie kartonika z kolorem. Następnie dziecko rzuca kostką i odszukuje guziki w kolorze wylosowanego kartonika i o takiej liczbie oczek ile oczek jest na kostce.


4. Obrazek z guzików
Dzieci na tekturowej podkładce(z bloku technicznego) rozcierają plastelinę i układają według własnego pomysłu obrazek z guzików- może to być również praca na określony temat np. wiosna, może to być praca indywidualna, w parach lub w grupach.

5. Projektowanie guzików.
Z tektury dzieci wycinają guziki (dowolny kształt guzika). Projektują guzik i ozdabiają go według własnego pomysłu. Wykorzystują plastelinę, kredki, farby, wełnę, sznurek, kolorowy papier, resztki materiałów.

6. Guzikowe dyktando
Dzieci na kartkach układają guziki pod dyktando osoby prowadzącej zabawę, np. połóż guzik w prawym górnym rogu, pośrodku kartki, w dolnym lewym rogu.

7. Guzikowe wieże- zabawa z elementem współzawodnictwa.
Dzieci układają wieże z guzików, wygrywa ta grupa, która ułoży najwyższą wieże. Następnie dzieci wspólnie liczą z ilu guzików zbudowane są wieże.